Kirándulás a Balaton-felvidékre

2008-09-01

Szeptemberben kirándulás szerveztünk a Balaton-felvidékre, a Káli medence környékére. Végül heten vágtunk neki a 3 napos túrának.

A Káli medence, amely a honfoglalók szálláshelye volt, vulkáni kúpokkal, takaros falvakkal ─ Mindszentkálla, Szentbékálla, Salföld, Kékkút ─ körülvett csodálatos vidék. Szállásunk Mindszentkállán volt. Útban odafelé bementünk a Hegyestű nevű geológiai bemutató helyre. Megérkezésünk után sétát tettünk a faluban és néhányan fel is másztak a Kopasz hegyre.

Másnap délelőtt Kékkút – Kővágóörs között végigmentünk a Theodora tanösvényen (Kékkút-forrás, Sásdi patak,  Kornyi-tó, Burnót patak, Mosóház forrás). Délután a Kékkő tanösvényen haladva a szentbékállai Kőtengert  csodáltuk meg. Hazafelé Salföldön benéztünk  a Balaton-felvidéki Nemzeti Park bemutató majorjába, majd a Klastrom-völgyi erdei úton elérkeztünk a 700 éves Pálos kolostor szépen rendbe hozott romjaihoz.

A harmadik nap programja: Szent György hegy, Tapolca, a tapolcai tavas barlang, Gyulakeszi, Csobánc és Sümeg.

Szálláshelyünkön minden este a magunkkal hozott ennivalókon kívül friss vacsorát kaptunk Rózsika és Enikő szakács-tudományának köszönhetően.

Felejthetetlen szép kirándulás volt.